Hoogwaardige kwaliteit
Bevoegde trainers en docenten
Uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding
Maatwerk

2 - Woningcorporaties

Home/2 - Woningcorporaties

Optimaal Buurtbeheer

Wijk- en buurtbeheer is sterk in ontwikkeling.  Samenwerking is het sleutelwoord en alle betrokkenen in een wijk of buurt kunnen hier hun steentje aan bijdragen. Als buurtbeheerder, wijkbeheerder, huismeester of complexbeheerder bij een woningcorporatie ben je het aanspreekpunt voor bewoners. Je levert een grote bijdrage aan het woongenot van de huurder. Maar hoe krijg je [...]

2023-12-19T15:01:35+01:00

Basisbekwaamheid Bewoners met psychiatrische problemen

Als sociaal wijkbeheerder of woonconsulent kom je regelmatig in contact met mensen in de wijk met psychische en psychiatrische problemen. Dit kan zijn na een melding van de buren die klagen over bijvoorbeeld verwaarlozing of stankoverlast of omdat je contact probeert te zoeken vanwege betalingsachterstanden. Hoe herken je bij een bewoner psychiatrische problemen? Welke ziektebeelden [...]

2022-09-22T12:03:14+02:00

Opvang en Nazorg bij agressie

Het accent in de training Opvang en Nazorg bij agressie ligt op het oefenen van opvanggesprekken. Tijdens de training zijn de ervaringen die de deelnemers hebben met incidenten en de opvang van collega’s een belangrijk onderwerp in de training. Naast het praktijkgerichte karakter zal er in de training ook aandacht zijn voor het verloop van [...]

2017-08-02T12:36:12+02:00

Mentale Veerkracht

Veranderingen in werkzaamheden, intensieve klantgesprekken,  veeleisende bewoners,  hoge werkdruk en prestatiedruk. Mentaal weerbaar zijn speelt een belangrijke rol in situaties die ervaren worden als uitdagend. Het geeft inzicht in waarom mensen met dezelfde eigenschappen en onder dezelfde omstandigheden toch anders reageren op stressvolle situaties. Mentale weerbaarheid gaat dan ook om persoonlijke veerkracht. De training Mentale [...]

2019-05-28T20:07:01+02:00

Sta sterker bij agressie

Helaas kun je als medewerker met klantcontact te maken krijgen met agressieve bewoners. Dreigen, schreeuwen, intimideren zijn kreten die voor veel medewerkers maar al te vaak herkenning oproepen. Dit kan gebeuren tijdens huisbezoeken, op kantoor of aan de telefoon. Hoe ga je vervolgens om met een huurder die zich verbaal agressief gedraagt? Wat kun je [...]

2018-11-05T14:56:41+01:00

Interculturele Communicatie

Een substantieel deel van de Nederlandse bevolking is van niet-Nederlandse komaf. Dit betekent dat je te maken kunt krijgen met culturele aspecten die de nodige kennis en ervaring van de culturele achtergrond vergen. Situaties waar wij niet een twee drie antwoord op hebben en lastig vinden om professioneel mee om te gaan. In de training [...]

2023-01-25T19:19:20+01:00

Motiverende Gespreksvoering

Als medewerker bij een woningcorporatie, kom je steeds meer en meer in contact met kwetsbare bewoners. Kwetsbaar zijn kan op vele manieren en ziet er bij mensen ook verschillend uit. De één komt in het dagelijks contact goed uit zijn woorden en er lijkt niets aan de hand... totdat je in de woning komt. Bij [...]

2019-09-25T23:02:39+02:00