Hoogwaardige kwaliteit
Bevoegde trainers en docenten
Uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding
Maatwerk

2 - Woningcorporaties

Alarmopvolging Bijstandsteam

Als bijstands- of interventieteam, doe je ‘standaard’ het tegenovergestelde van wat de meeste mensen zouden doen. Bij een escalatie wil bijna iedereen zo snel mogelijk weg. Het bijstandsteam moet er juist zo snel mogelijk naartoe. Het doel van het team is om, wanneer er alarm wordt geslagen, de collega in kwestie zo snel mogelijk [...]

2024-11-26T14:27:04+01:00

Basisbekwaamheid Documentencontrole

Ondanks onze geautomatiseerde wereld worden de belangrijkste beslissingen en wetten nog steeds op fysieke documenten aan het publiek kenbaar gemaakt. Denk hierbij aan de ondertekening van verdragen en overeenkomsten. Ook vergunningen, reisdocumenten, rijvaardigheidsbewijzen, vliegvaardigheidsbewijzen, kortom alle waardedocumenten zijn vervaardigd van fysieke materialen. Al deze documenten bezitten echtheidskenmerken. Of het nu gaat om een paspoort of [...]

2024-07-10T13:59:13+02:00

Ken je huurder – Nieuwkomers en Nederlanders met migratie achtergrond

Nieuwkomers denken vaak anders over praktische zaken zoals leefgeluiden, ventileren en huisvuil en ze zijn vaak onbekend met wat hier acceptabel is. Buren die geluidsoverlast ervaren; hard praten, kinderen die tot ‘s avonds laat wakker zijn, gillen, rennen en de TV die hard aan staat. In gesprek merk je dat de taalbarrière het lastig [...]

2024-12-03T10:09:11+01:00

Veilig Huisbezoek

Door maatschappelijke (gedrags)ontwikkelingen van de afgelopen jaren verandert het gedrag waar medewerkers mee te maken krijgen snel. Het tempo van escalatie gaat omhoog, (potentiele) huurders worden mondiger, het eisenpakket neemt toe, de verwachtingen stijgen, er is meer invloed van social media, de doelgroep verandert snel (meer psychiatrie, middelengebruik, laagbegaafde huurders, medicatie of gebrek daaraan), en [...]

2024-07-10T13:59:13+02:00

Basisbekwaamheid+ Signaleren en Omgaan met bewoners met verward gedrag

Cursus  Basisbekwaamheid+ Signaleren en Omgaan met bewoners met verward gedrag Corporatiemedewerkers zien vaak als eerste afwijkend gedrag bij bewoners, zoals psychische aandoeningen, waaronder dementie, verslaving of verward gedrag. Dit kan tijdens reparatiewerkzaamheden, gesprekken op kantoor of bij overlastmeldingen. Veel van deze mensen wonen zelfstandig, terwijl sommige van hen dat niet of moeilijk aankunnen. Vanzelf heeft dit [...]

2024-07-10T13:59:13+02:00

Psychische Stoornissen en Gedragsproblematiek

Ruim 25% van de Nederlandse inwoners boven de 18 jaar te maken heeft met psychische problemen die hun functioneren matig tot ernstig belemmeren. Een aanzienlijk deel van deze doelgroep met psychische stoornissen en gedragsproblemen woont zelfstandig, al dan niet onder begeleiding van professionals. Als professional in het sociaal domein kom je in tal van [...]

2024-10-10T15:55:04+02:00

Signalen achter de voordeur (Onderhoud)

Opzichters en vakmannen hebben een belangrijke ogen en oren functie. Daarnaast zijn zij voor huurders ook een klankbord. Zij komen bij bewoners in huis en kunnen zodoende afwijkende gedragingen of zorgsignalen doorgeven in de organisatie. Deze meldingen worden doorgegeven aan de wijkbeheerder of woonconsulent, die eventuele verdere actie onderneemt. In de training Herkennen van signalen [...]

2024-07-10T13:59:24+02:00

Klantvriendelijk Communiceren

Het klinkt als een cliché: klantvriendelijk communiceren. Dat doe ik toch. Klantvriendelijk communiceren is een continu proces; denken vanuit de positie van je klant, de huurder. De eerste ontmoeting is bepalend voor de beeldvorming die de klant heeft over uw organisatie. Klantvriendelijk Communiceren met bewoners is dus van groot belang voor het imago. Door de [...]

2024-07-10T13:59:24+02:00

Huurdergesprek – De Waarheid op tafel

In de training Huurdergesprek -  De Waarheid op tafel draait het om de toepassing van gesprekstechnieken met huurders om ze de waarheid te laten vertellen over diverse misstanden, zoals onderverhuur aan meerdere personen of bij vakantie, doelbewuste huurachterstanden, valse informatie bij het intakegesprek, vermoeden van prostitutie en burenruzie en soortgelijke situaties. Herkenbaar? Een woning [...]

2024-11-26T14:26:55+01:00

Documentherkenning & Falsificaten

Deze cursus is bestemd voor Medewerkers die beroepsmatig documenten dienen te verifiëren op echtheid, zoals identiteitsdocumenten, werkgeversverklaringen, salarisstroken en inkomensverklaringen. Algemeen Er zijn personen die liever niet willen dat instanties hun ware identiteit kennen. Er zijn ook mensen die een woning willen waar ze op basis van hun inkomen geen recht op hebben. Bijvoorbeeld [...]

2024-11-29T10:39:18+01:00