Hoogwaardige kwaliteit
Bevoegde trainers en docenten
Uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding
Maatwerk

Sta sterker bij agressie

Inhoud
Resultaat
Investering
Data
Referenties

Helaas kun je als medewerker met klantcontact te maken krijgen met agressieve bewoners. Dreigen, schreeuwen, intimideren zijn kreten die voor veel medewerkers maar al te vaak herkenning oproepen. Dit kan gebeuren tijdens huisbezoeken, op kantoor of aan de telefoon.
Hoe ga je vervolgens om met een huurder die zich verbaal agressief gedraagt? Wat kun je doen als woningcorporatie, als team en als individu?

In de training ‘Sta sterker bij agressie’ gaan we dieper in op de verschillende soorten agressie waarmee deelnemers in hun eigen praktijk zoal geconfronteerd worden. Denk hierbij aan agressie die geuit wordt als frustratie of agressie die doelbewust wordt ingezet. Deelnemers leren wat in hun bereik ligt om agressie te voorkomen en als er al sprake is van agressie, om dan de situatie niet uit de hand te laten lopen. De training is een gedragstraining waarin je meer inzicht krijgt in je eigen gedrag en je eigen communiceren naar huurders. Met deze training worden je persoonlijke vaardigheden in het omgaan met agressie vergroot. Tijdens deze training wisselen theorie en praktijk zich voortdurend af.

Programma
– Korte kennismaking met vragen gericht op agressie;
– Soorten agressie, waaronder frustratie en instrumentele agressie;
– Kenmerken van agressies gedrag;
– Voorkomen van escalatie;
– Wegnemen van agressie;
– Beïnvloedingsstijlen;
– Aansluiting agressieprotocol (indien van toepassing);
– Optreden in combinatie met klantgerichtheid;
– Praktijksimulaties met een trainingsacteur;
– Samenwerken met collega’s op het terrein van veiligheid en agressie.

Doelstellingen
– Je krijgt inzicht in verschillende agressiestijlen;
– Je leert hoe je met agressief gedrag kunt omgaan;
– Je leert je eigen grenzen aangeven;
– Je krijgt inzicht in je eigen gedrag in agressievolle situaties;
– Je krijgt meer zelfvertrouwen om tegen agressie op te kunnen treden.

TIJDSDUUR
2 dagdelen

GROEPSGROOTTE
Maximaal 8 personen

INVESTERING OPEN INSCHRIJVING
€ 435,- vrij van BTW, inclusief dagarrangement

INVESTERING INCOMPANY
Vraag direct een aantrekkelijke incompany offerte aan!

Deze training kan ook incompany georganiseerd worden op locatie van de opdrachtgever. Dit is al mogelijk vanaf 2 personen. Vraag direct een aantrekkelijke incompany offerte aan!

Heuvelrug Wonen
Ingrid Verschraagen over de training Sta sterker bij agressie:

Praktijkgerichte aanpak en aangepast aan deze tijd.

Belinda de Man over de training Sta sterker bij agressie:
Interessant en levendig. Duidelijke handvatten om lastige gesprekken in de juiste banen leiden.

 

Maria van Os, Adviseur P&O, bij Woonstichting St. Joseph benaderde ons in 2017 voor een traject op maat in omgang met huurders bij schurende gesprekken en uitloop naar agressie. Het werd de training Versterken bij lastige gesprekken met voor de managers Opvang en Nazorg als extra onderdeel.

Wat was voor jullie aanleiding om de training Versterken bij lastige gesprekken te organiseren?
Onze medewerkers krijgen steeds meer te maken met schurende gesprekken. Klanten worden mondiger, maar ook wordt onze doelgroep specialer. Reden om regelmatig aandacht te besteden aan omgaan met lastige gesprekken, zodat medewerkers hun kennis kunnen opfrissen en vaardigheden oefenen.

Wat sprak je aan in de training?
Het abc-model is heel helder. Maakt goed duidelijk waar de grens ligt. Dit is in onze organisatie al lang een issue. De trainer heeft veel en recente ervaring vanuit de praktijk. Dat maakte dat medewerkers zich goed gehoord voelden.

 

Medewerkers HW Wonen uit Oud-Beijerland:
“Ik had eerst een afwachtende houding van wat kan ik verwachten maar toen eenmaal de training begonnen was voelde ik mij zeker op mijn gemak. Aangezien ik het helemaal niets vind om een rollenspel te spelen is dat ook zeker meegevallen.”
“Ik vond het wel prettig dat er een acteur bij was, hij speelde gelijk in op elke situatie. Daar heb ik zeker wat aan gehad.”
“Ik heb handvatten gekregen om gedrag te signaleren en hier op in te spelen.”
“Goede training. Sluit aan op de praktijk. Duidelijke gesprekstechniek.”

TIJDSDUUR
2 dagdelen

GROEPSGROOTTE
Maximaal 10 personen

INVESTERING

Vraag vrijblijvend een incompany offerte aan via onderstaande button!